Resultats PCR i sectorització

Amb els resultats de les proves PCR que s’ha realitzat a tots els usuaris, seguim amb la sectorització de les diferents unitats amb una informació més concreta.

Tot i demanar les proves des del primer moment… gairebé 50 dies després de l’inici de la pandèmia, ja tenim els resultats de les proves PCR que s’ha realitzat a tots els usuaris! (Esperem en breu les dels professionals).
Una de les mides de protecció era el confinament. A l’inici de la Pandèmia, vàries persones ateses, malauradament no varen tenir lloc als hospitals, i els vàrem haver d’ubicar a la ‘Llar 2’, unitat que a Catalònia havíem preparat expressament.
Van ser uns dies duríssims! Per la desconeixença de la pandèmia en si i agreujat pel fet que ‘els nostres’ pràcticament no tenien possibilitats de ser atesos en un entorn hospitalari. Per sort això ha anat canviant amb l’alleujament dels hospitals.
També hem tingut casos sospitosos i/o positius aïllats en les seves mateixes unitats, donat que no tots hi cabien a la Llar 2, sempre que l’espai físic ho permetia i es complia els requisits mínims.
Preveient que amb la realització de PCR podrien diagnosticar-se més usuaris amb la covid (els asimptomàtics), vam dissenyar la possible sectorització de les unitats així com la creació de nous espais específics per si fos necessari. L’objectiu sempre ha estat el d’oferir a l’usuari de Catalònia un entorn el més confortable possible, i aquest s’ha seguit també amb la sectorització, creant unitats de convivència especifiques, minimitzant sempre que hem pogut l’aïllament en espais reduïts (i quan no ha estat possible, hem dotat les habitacions amb tot el material sol·licitat: TV, taules, cadires, etc.).
A mesura que hem anat tenint els resultats de tots els usuaris, hem pogut profunditzar més en l’execució de la sectorització. A la vegada que hi hem anat avançant hem anat modificant també els accessos, els circuits de roba i menjar, plans de neteja, hem posat portes, tret parets, modificat horaris del dia a dia, i etc. tot per a la seguretat dels usuaris i els treballadors i perquè no es perdi la possibilitat de gaudir d’espais i serveis com a la resta de llocs.
Actualment tenim dues llars específiques per a això, la LLar 2 i la llar La Floresta i també tenim tres unitats parcialment sectoritzades, Sant Medir, B3 i A3. Actualment a totes elles l’estat general dels usuaris és majoritàriament asimptomàtic i seguint els protocols de salut, realitzem proves diagnòstiques per a un millor seguiment i control.
La resta de centres i unitats, estan ‘netes’, és a dir, actualment no hi ha cap usuari amb simptomatologia ni amb COVID. Aquestes unitats i centres són: Roure, Besora, Valldoreix, Collserola 1 i Collserola 2, Canigó, Xalet, Bosc, les Piscines, meitat de Sant Medir, B1, B2, mig B3, A1, A2 i mig A3, Veleta, Egara i Lumiere.
Cal no abaixar la guàrdia, seguir amb les mesures de prevenció i estar alerta!