TOT SANT CUGAT
Adrià Serrahima
Director econòmic financer de Catalònia Fundació creactiva

Els cuidadors vetllen per la salut de tots els residents

Nielo Ballart

Durant la COVID-19, hi ha un sector que segueix actiu, tot i la situació excepcional a la qual ens trobem. Es tracta dels professionals dels col·lectius més vulnerables. “Són moment molt complicats”, i amb una gran carrega emocional afegida” apunta Adrià Serrahima de Catalònia Fundació Creactiva. L’entitat sense ànim de lucre cuida l’atenció de les 500 persones amb discapacitat intel·lectual, malaltia mental i /o risc d’exclusió social i vetlla per la seguretat dels seus usuaris. És per això que van protegits amb tota mena de material sanitari per evitar els contagis. Tanmateix “moltes de les persones que atenem no entenen perquè no poden seguir amb la seva vida d’abans com tampoc que anem tan equipats, i molt no ho toleren, fet que ens dificulta encara més la feina”. A més, tot i que des de Catalònia Funadació Creactiva “s’han subdividit els centres i les unitats per crear nuclis de convivència més petits i controlats i havent reduït molt el contacte entre usuaris que era essencial, has trencat una de les seves maneres de relacionar-se, fet que els genera uns altres problemes conductuals” d’altra banda, els professionals demanen ajuts davant aquesta situació “per fi estan fent testes PCR a tots els usuaris i professionals, fet que ens permetrà tenir la informació més exacta de la situació a Catalònia”. Per reduir el nombre de contactes entre treballadors i usuaris s’han organitzat amb llargues jornades laborals”. Amb tot, des de Catalònia Fundació Creactiva volen “agrair a tots els familiars i entitats que ens donen suport i han ajudat amb material de protecció”.