Arribada de PCR de manera generalitzada per a usuaris i treballadors

Gràcies a l’arribada de les PCR som coneixedor d’on som. Des de fa una setmana s’ha començat a fer les proves PCR per a tots els usuaris i treballadors de Catalònia.

Des del principi de l’estat d’alarma es va demanar la necessitat de la realització d’aquests testos. Només es van poder fer de manera molt selectiva i principalment a les persones derivades a l’hospital amb simptomatologia greu.
Hem estat moltes setmanes sense poder comptar amb cap mena de prova empírica que ens pogués donar informació exacte sobre si els nostres residents eren positius per Covid-19.
Per fi han arribat els tests, i això ens permet treballar amb la situació real de la malaltia i fer més efectiva l’estratègia contra el covid-19. Degut a la realització de tests, ha incrementat el nombre d’afectats. La gran majoria d’usuaris que han donat positiu amb els tests realitzats, són asimptomàtics, i per tant eren impossibles d’identificar prèviament.
Segons diuen, la prova PCR és la més fiable que s’ha estat fent fins ara i per la qual es continua apostant des de les autoritats sanitàries. Aquests testos es coneixen com la de Reacció en Cadena de la Poliomerasa (PCR), i detecten la presència del virus des de l’inici de la infecció, a través d’una mostra extreta, amb un bastonet al nas i la faringe. És una prova de resultat no immediat, ja que cal analitzar les mostres en un laboratori. La fiabilitat és superior al 90%.
Des de fa dies a Catalònia ja treballem amb la hipòtesi dels diferents escenaris que ens podíem trobar, fet que ens permet una actuació gairebé immediata quan som coneixedors dels resultats dels tests. Així és que hem previst zones de sectorització a les mateixes unitats, per poder fer la ‘quarantena’ el més portable possible i en un ambient ja conegut per l’usuari.
Catalònia torna a agrair enormement a la Direcció i els Tècnics del Cap Canaletes, que depèn de l’Institut Català de la Salut i a Open Arms que han estat amb nosaltres per a la realització d’aquests tests, el suport rebut i el seu reconeixement cap a la nostra feina!!