16 DESEMBRE DE 2018

Cursa de la UAB

El 16 de desembre es va celebrar la 7 edició de la Cursa de la UAB, que dona suport a La Marató de TV3 i que enguany es destinarà a la investigació sobre el càncer.
La Cursa promou la participació de tothom, és per això que hi ha diferents tipus de recorreguts i de distàncies: la caminada de 6 km; la carrera de 6 km; la carrera d’11 km; o la cursa de mobilitat reduïda de 480 metres. Catalònia Fundació Creactiva participa amb 100 corredors.
Tots els recorreguts van tenir com a punt d’inici i final la Vila Universitària, però les carreres més llargues van passar també pel Sincrotró Alba i per Cerdanyola del Vallès, com a novetat.

Col·laboració amb la investigació:

El càncer és la primera causa de mort a Catalunya entre els homes i, la segona, entre les dones. Cada dia moren 28 persones de càncer, és a dir, més de 10.000 a l’any. Gràcies a la recerca biomèdica, a Catalunya, la supervivència al càncer ha crescut un 7% en els últims 10 anys i la mitjana se situa, actualment, en el 55%. Però malgrat els avanços que s’han fet en tractaments, mètodes de diagnòstic i prevenció, la incidència del càncer continua sent molt alta: 1 de cada 2 homes i 1 de cada 3 dones tindran càncer al llarg de la seva vida.
Enllaç d’interès: