LA NOSTRA TRAJECTÒRIA

2 de maig 1975

ELS INICIS

LES PRIMERES PASES

La Fundació Privada pro Persones amb Discapacitat Intel.lectual Catalònia va ser creada el 3 de maig de 1988 però la seva història ja havia començat l’any 1976 amb la posada en marxa de la Institució Montserrat Montero, residència dedicada a l’atenció de persones amb retard mental i capacitat registral per a 237 usuaris.
Més endavant, el 1989, s’ inaugura la Llar La Casona, per a 26 usuaris de nivell alt d’aprenentatges i autonomia personal. L’any 1990, la Fundació es fa càrrec del Centre Ocupacional Aspasur, centre d’atenció diürna amb servei de teràpia ocupacional. El 1994 s’inaugura el Centre Joan Bofill, amb capacitat registral per a 34 usuaris amb DI profunda i trastorns de conducta.

2004 – 2018

EL MÈTODE

LA CONSOLIDACIÓ

L’any 2004, el patronat de la Fundació Catalònia determina l’aplicació d’un Pla de Viabilitat degut a la situació econòmica i financera de l’entitat i a la necessitat d’un nou model d’atenció. Fruit d’aquest Pla, sorgeix el nou full de ruta de l’entitat.
L’any 2009, la Diputació de Barcelona cedeix els terrenys de Flor de Maig a Catalònia. A partir d’aquí, es creix en formació, recerca, gestió i construcció d’un model d’atenció creatiu i innovador que ha fet de Catalònia una entitat sostenible pionera en el sector.

2019 . . .

EL FUTUR

L’EVOLUCIÓ ÉS L’OBJECTIU

Per tal d’avançar cap a una societat més inclusiva, promovem una transformació centrada en la persona: no parlem de les DISCAPACITATS, sinó de les CAPACITATS.
Promovem la recerca de nous camps, projectes i espais de treball, sense oblidar que hem de ser sostenibles per garantir la viabilitat i perdurar en el temps.

LA GENÈTICA

RECERCA PER A LA INNOVACIÓ

Projecte de diagnòstic genètic dels nostres usuaris per la manca de claredat en el seu diagnòstic etiològic. En una primera fase, hem fet 181 diagnòstics. És un projecte de continuïtat en el temps que ens ha permès no nomès diagnosticar genèticament, sinó aportar el nostre gra de sorra a la innovació i consciència de la importància biològica, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida d’aquestes persones. Treballem amb SYNLAB i la seva unitat de consell genètic en la interpretació i estudi de casos, conclusions i seguiment. Projecte d’estudi de la microbiota intestinal i genètica multifactorial dels nostres usuaris, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida a través del reequilibri biològic neurobioquímic i millorar els trastorns de conducta.

ESTUDIS AMB L’UAB

La col·laboració té com objectiu emmarcar, coordinar i portar a terme la transferència de coneixement en recerca, en desenvolupament i assessorament, sobre temes científics i tecnològics d’interès dins I’àmbit de la discapacitat. Amb aquests estudis i acords amb diverses entitats, pretenem seguir evolucionant i aportant millores en el sector per tal que tinguin un impacte directe a la societat.

A Catalònia Fundació Creactiva provoquem un viatge cap a la plena inclusió on Tots som Tothom. Nosaltres no esperem que passin coses, sinó que fem que passin les coses, som actius, aportem valor afegit al que fem.
Hem de seguir vinculats a la solidaritat, la productivitat, la sostenibilitat i, per sobre de tot, a la responsabilitat social.

L’evolució del nostre model la podem fer gràcies a la feina que hem fet fins ara.
Hi ha molts camins per recórrer, hi ha molt per fer i construir i per això alguna cosa es mou a Catalònia Fundació Creactiva.
Estem inquiets! Volem seguir caminant.